maandag 14 november 2011

Annick blikt terug op de NEC WCT Masters 2011

Hallo iedereen!

De NEC Singles Masters 2011 in TC Heiveld, Sint-Katelijne-Waver waren een succes! Ik vond het een onvergetelijk leuke week dankzij topwedstrijden op het hoogste niveau, het enthousiasme van het  publiek en mijn supporters en de enorme inzet van de voltallige organisatie van dit prestigieuze evenement! Voor de allereerste keer het officieuze wereldkampioenschap rolstoeltennis in eigen land mogen meemaken, was zeer speciaal! Ik hoop van harte dat ik aan de volgende editie in 2012 opnieuw mag meewerken én deelnemen in eigen land! 

Ik kan tevreden terugblikken naar mijn tennisniveau van de afgelopen week. Mijn eerste poulewedstrijd heb ik gespeeld tegen het nummer 3, Aniek Van Koot. De Nederlandse Van Koot heeft een enorm sterke NEC Singles Masters 2011 gespeeld. Ze versloeg mij in de eerste poulewedstrijd met 6-4 7-6 en won later ook nog van de Duitse Sabine Ellerbrock en de Nederlandse Jiske Griffioen. Aniek Van Koot was dan ook de terechte finaliste van dit toernooi waar ze in de finale verloor van het nummer 1, Esther Vergeer. Mijn tweede poulewedstrijd heb ik gewonnen tegen het nummer 6, Sabine Ellerbrock met 3-6 6-4 6-2! Ellerbrock maakte haar debuut dit jaar op de NEC Singles Masters 2011 en behaalde uiteindelijk een 7de plaats. Door deze overwinning kwam ik dichter bij een plaats in de halve finale! Mijn laatste poulewedstrijd op donderdagavond was een ‘VIP wedstrijd’ met grote publieke belangstelling. Ik speelde op centre court tegen het nummer 1 van de wereld, Esther Vergeer. De hoop op een (stunt)overwinning van mij was zeer hoog bij de Belgische supporters, maar Vergeer was enorm sterk en won de wedstrijd met 6-0 6-1. Meteen was zij ook zeker van een plaats in de finale.  Door het verlies van mijn laatste poulewedstrijd, was een halve finale niet meer mogelijk. Ik moest het uiteindelijk opnemen tegen de Australische Daniëla Di Toro voor de 5de/6de plaats. Di Toro, het nummer 5, was finaliste op de NEC Singles Masters 2010. Ik startte mijn laatste wedstrijd op TC Heiveld als favoriete voor de winst en een 5de plaats. Het werd een zeer spannende drie setter waarbij de derde set werd uitgevochten in een tiebreak. Ik kreeg mijn eerste matchpunt op 6-5 in de tiebreak maar kon de wedstrijd helaas niet afmaken. Twee punten later kreeg Di Toro haar eerste matchpunt op 6-7 en zij kon de wedstrijd wel beëindigen met een scorende bal. Di Toro wint en ikzelf eindig als 6de op de NEC Singles Masters. 

Bij de mannen heeft de Fransman Stephane Houdet (nummer 3) de NEC Singles Masters 2011 kampioenstitel gepakt tegen het huidig nummer 1, Maikel Scheffers. Bij de quad-divisie heeft Noam Gershony uit Israël verdiend zijn eerste Masters titel ooit gewonnen tegen de Brit Andy Lapthorne.

Een behaalde 6de plaats op de NEC Singles Masters 2011 geeft mij meteen de mogelijkheid om deel te nemen aan de Australian Open 2012!! Dit zal mijn derde deelname worden aan de Australian Open in Melbourne, het eerste grandslamtoernooi van het seizoen. Als voorbereiding op de Australian Open 2012 zal ik begin januari deelnemen aan twee toernooien in Melbourne en Sydney. 

Na een zomerse aftrap van het nieuwe seizoen 2012 in het prachtige Australië, zal ik in maart en april drie toernooien spelen in Florida, VS. In mei reis ik naar Japan en Korea om mij definitief te kunnen kwalificeren voor de Paralympische Spelen 2012 in Londen (september 2012). 

Alvorens het nieuwe seizoen begint, moet ik intensief verder trainen met mijn coach Ronny Van Langendonck. Hij zal voor mij een aangepast trainingsschema opstellen om mij technisch, fysiek en mentaal optimaal voor te bereiden op de laatste rechte lijn naar Londen 2012!! 

Annick Sevenans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten