maandag 23 januari 2012

De blessure die Annick tot opgave dwong...

Hallo iedereen!

Mijn eerste blog vanuit Sydney komt met wat vertraging. Het is namelijk een hectische week geweest met even wat paniek omwille van blessure. Op dag 1 van het toernooi heb ik een dominante wedstrijd gespeeld tegen Maria Ortiz. Ik won mijn eerste ronde hier met 6-2 6-1.

 Dag 2 van de Sydney Open begon helemaal anders voor mij. Ik ben 2 dagen geleden opgestaan met een geblokkeerde nek en heel veel pijn. Ik had klaar moeten zijn voor mijn kwartfinale tegen Esther Vergeer, het nummer 1 van de wereld, maar helaas heb ik moeten opgeven. Na een hele dag behandeling door de dokter/physio ging het al beter op dag 3. Dag 3 waren de eerste ronde dubbels gepland. Ik zou gaan dubbelen met Sharon Walraven, het nummer 1 in dubbel, maar ook voor deze wedstrijd heb ik moeten opgeven omdat mijn nek nog steeds geblokkeerd zat. De pijn was al minder, maar ik kon tot gisteren nog steeds niet voluit tennissen. Opnieuw heel de dag behandeld geweest door de physio en die vertelde mij dat het na drie dagen helemaal genezen moet zijn.

Vandaag is het de laatste dag op de Sydney Open voor alle spelers die morgen terugreizen naar Melbourne voor de Australian Open. Ik heb vanochtend een korte, maar goeie training gehad. Mijn nek voelt steeds beter en ik voel mij klaar om overmorgen mijn eerste wedstrijd te spelen op Melbourne Park!! Morgenmiddag om 12u hebben we een vlucht naar Melbourne. Morgenavond is de officiƫle loting in het Grand Hyatt Hotel waar we logeren. Morgen in de namiddag probeer ik nog een training te plannen op Melbourne Park! Ik ben heel erg blij dat deze hectische week toch nog goed is afgelopen en dat ik me opnieuw fitter voel! Nu uitkijken naar de eerste Grand Slam van het jaar!

See you back in Melbourne!!
Annick





Hello everybody!

My first blog from Sydney comes a bit late this week. It has been a very hectic week with a lot of panic due to an injury. On day 1 of the tournament I played a dominant match against Maria Ortiz. I won my first round match 6-2 6-1.


Day 2 of the Sydney Open started off totally different for me. Two days ago I woke up with a neck injury and I was in a lot of pain. I was supposed to be ready to play me quarter final match against the world number 1, Esther Vergeer but unfortunately I had to withdraw. After I long day of neck treatment from the doctor/physio it all felt much better on day 3. The first round doubles matches started on day 3. I was supposed to play doubles with the world number 1 in doubles, Sharon Walraven. But I had to withdraw again due to the same neck injury as the day before. The pain was less, but I still couldn’t play at my highest level. I had another day of treatment yesterday and the physio told me it would all feel better in three days.

Today is the last day at the Sydney Open for the players who are competing at the Australian Open in Melbourne in a couple of days. I had a short but good practice this morning. My neck feels much better and I feel ready to play my first match at Melbourne Park on Wednesday!! Tomorrow at 12h we will fly back to Melbourne. Tomorrow night is the official draw at the Grand Hyatt Hotel where we will be staying. Tomorrow afternoon I will try to have a first hit at Melbourne Park! I’m very happy this hectic week ends well and that I feel fit again! Now I can look forward to the first Grand Slam of the year!

See you back in Melbourne!!
Annick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten